čtvrtek 21. června 2007

Má práce

Už dva měsíce (bohužel) pracuji v jedně České nóbl firmě. Nóbl firmě znamená že se tady musí chodit v obleku, přestože sem téměř žádní klienti nechodí. Mluví se tu anglicky, všechny oddělení se tady jmenují anglicky, všem postupům se říká anglicky a všichni jsou happy a cool. A já jim tady na to Fuck-uju. Firma se zabývá velmi specifickou technologií OCR a digitalizací dokumentů, ve svém oboru v ČR nemá žádnou konkurenci (neexistuje tady prostě žádná jiná firma která by to dělala).
Byl jsem přijat na pozici project manager s příslibem že se mi tu bude stále někdo věnovat a do těchto technologií zasvětí, dále zde byl kladen velký důraz na doučení mé chabé angličtiny protože tu budu každý den mluvit anglicky s klienty a v neposlední řadě také mi bylo přislíbeno že tu budu mít velmi mnoho práce a nebudu se nudit. Všechny tyto požadavky přesně reflektovary moje požadavky, které jsme si řekly na prvním setkání (rád se učím novým věcem a budu hltat každé slovo, nemá cenu se učit AJ když to člověk nepoužívá, nemám rád když si musím "vymýšlet práci" abych se nenudil).
A jaká je realita?
Anglicky mluvím leda tak s nablblími českými kolegy kteří se cítí jako pravý manažéři. Školení jsem měl jedno a v půlce se "lektor" (starší zaměstnanec se nulovou zkušeností o koučování) omluvim že má hodně práce a nemůže se mi dále věnovat. A práce? Práci si vymýšlím a nebo dělám věci které již jsou hotové jen aby mě zabavili a já se tady nenudil. Proto si říkám která firma je tak bohatá aby si mohla vydržvat své zaměstnance?
Nejsem ten typ člověka kterému to vyhovuje, nuda je můj nepřítel číslo 1. Lidem ve firmě už lezu na nervi jak za ni mi stále chodím s prosbou o práci. A tak se snažím dělat alespoň užitečné věci pro společnost např.: opravuji českou Wikipedii a příspívám do ruzných diskuzí atd. :-)
No chápete toto?
Naštěstí se mi to tady krátí a za 7 dnů odsud odejdu a už nechci o této firmě ani slyšet.
Ale ty promarněné 2 měsíce mého života mi nikdo nevrátí.
Proto buďte opatrní s výběrem povolání, znáte to ptáčka lapají pěkně mu zpívají.

Žádné komentáře:



Proč používat Linux